søndag 7. juni 2009

Kanonhelg for May Britt og Bella med 1 og 2 premie i debuten til May Britt


I helgen reiste May Britt og hundene til Sandnes for å delta med Bella på apportprøve på Bråstein. Jeg dro avgårde med seilbåt for å delta i Flødeseilasen.

Lørdag morgen er det skippermøte kl 1000 og start kl 1100. Vi seiler bra og pga lite vind avkortes seilasen ved Lillesand og vi er ferdig allerede kl 1445. Jeg er litt urolig fordi jeg ikke har hørt fra May Britt. Kjetil melder om 1 uk på Vega som han har stilt. Jeg hører ingenting om Odin og Bella som Astrid og May Britt har ført, hmm. Jeg hopper på land og ringer May Britt som ennå ikke har fått resultatet men som tror på en 2 ak. Bella har fått trekk pga hardhendt behandling av en rype. Omsider kommer en melding og 3 ak til Odin og 2 ak til Bella. En kjempedebut og nybegynnernervene er borte :-)
I dag, søndag var det ny prøve og når jeg snakket med May Britt hadde Bella gjort unna vann og søkapport og lå an til en 1 premie. Det var lunch og så er det sporapporten som skal gjøres unna. Her fikser de biffen og blir premiert med en 1 ak apport, tjo hoooooo :-) :-)

Fantastisk bra av jentene mine.

Kjetil melder om 1 uk på vega som ble prøvens beste unghund, og 1 ak på Odin. Gratulerer Astrid og Kjetil :-)

Vi ble nr 6 av 13 i vår klasse og slo mange gode båter. Seilte en nesten prikkfri regatta og alle ombord er fornøyd. Formkurven peker oppover ;-)

1 kommentar:

Kjetil Kristiansen sa...

Godt levert MB. Dette var vel ikke noe problem. Premie begge dager og restaurantpå søndag er god utelling.