tirsdag 29. september 2009

40 år ingen hindring

At det kan ha sine fordeler å fylle 40 kan jeg skrive under på. Den 22/4 fikk jeg et gratulasjonskort av fruen hvor det stod at vi to med hundene skulle på langhelg til Haukeli fjellstue den 24-27/9 Oppholdet var med full pensjon og jaktkort 2 dager.

Etter å ha tilbragt 4 døgn i jaktvogna i Odda, tok vi farvel med svigermor og dro til fjells torsdag ettermiddag. På bildet under sitter jeg og slapper av med dagens avis lykkelig uvitende om hva som ventet.
For etter å ha slappet av på senga en halv time, dukker denne karen plutselig opp med ei pils og en pose laban i hånda. Jeg skjønte ikke en puck men takket og tok i mot. Etter å ha summet meg 2 sekund spurte jeg om han var på leirskole eller noe slikt?

Men neida, (nesten) hele favorittfamilien fra Oslia hadde booket seg inn for å feire og jakte i lag med oss, hele helgen. For en fantastisk overraskelse.
Vi hadde en kjempe helg ikke minst takket være våre venner men også takket være kjøkkenet på Haukeli fjellstue. De ble faktisk i 2006 kåret til Norges 7 beste kjøkken og maten var fantastisk. Her ser dere tårnhuset fra 1890 som vi bodde i. Vi hadde egen inngang og hunder var lovlig, tenk det!

Jaktmessig var turen ingen høydare men hva gjør vel det når man kan gå i fjellet med gode venner, med gode hunder, spise god mat, drikke spansk rødvin og legge seg på tomt hode? Prøv det den som vil ;-)
En liten fisketur fikk vi også presset inn mellom øktene, og fangsten her var akkurat like tung å bære som som den vi tok på jaktturene i fjellet.



Takk for gaven May Britt og takk for selskapet Astrid, Kjetil og Erlend ;-)

Ingen kommentarer: