lørdag 21. november 2009

Årets mest jaktbare situasjon


Var på Oggevatnprøven med Uma i dag.

I 2. slipp forsvinner Uma etter et par minutter og når vi leter etter henne kommer plutselig 2 storfugler flyvende rett mot oss.
Den ene svinger unna men ei røy slår seg inn i treet, rett over hodet på oss!!
Dette må ha vært årets mest jaktbare situasjon og selv jeg hadde truffet den, om så med sprettert.
Uma dukket (selvsagt) opp rett etterpå og hun ble stanset på kommando, dommeren var mest opptatt av å se i treet og så ikke Uma før hun satt :-). Dessverre fikk Uma verken øye på, eller teften av røya, som etter 10-15 laaange sekunder fant det for godt å stikke.

Tror hverken dommer'n eller de andre deltakerne noen gang har vært borti noe slikt, og selv uten premie kunne jeg vandre ut av skogen med smil om munnen.

Årets naturopplevelse er spikret på netthinna og nå er prøvesesongen ferdig for i år. Høsten har vært skuff på alle måter men nå skal det jaktes storfugl, hare og rådyr. En ekstraordiner fellingstillatelse på elg er også signert av en kompis, og jeg, jeg har storviltprøven i boks :-)))))

We'll be back.


1 kommentar:

Torgeir W sa...

Kult! Noe lignende skjedde faktisk meg den ene gangen jeg stillte på Oggevann også! Vi får avstemme opplevelsene på telefon snart!