lørdag 6. september 2008

Jaktstart

Da nærmer det seg jaktstart.
Kjæresten er satt på toget og er på vei til Oslo. Hun skal videre til Budapest på et etterlengtet spa med sin gode venninne Marit, mens jeg og hyenene skal på jakt i finnmark. Ikke feil det heller.
Vi har ladet opp med litt sykling og litt trening i skogen samt en jaktprøve i sirdal med Uma T. Det gikk veien med en 1 uk på søndag og vi gleder oss enormt til å komme opp i ordentlig terreng samt treffe familien hjemme i Mehamn.

Den 9 september drar jeg til karasjok med mine 2 svogrer. De er "håndplukket" som skyttere for uma og Bella fordi i allefall en av dem sover med geværet i senga.
Uma må også følges opp godt da jeg ikke kan ha noe ramping i fugl med henne.
Til det er jaktlysten for stor og jeg har tenkt å bruke henne på jaktprøver også etter fylte 2 år, noe som vil bli kjedelig hvis hun får gå "bananas" i rypeflokken nå.

Fikk i går en drømmemelding fra min gode venn Kjetil Kristiansen som er på hovden med sin KV Haugtuns Phønix. De knallet til med 1 uk og har med det på 3 helger gått veien fra 3 uk i ragsteindalen, via 2 uk i sirdal og nå til 1 uk.
Ingen premier, selv ikke våre egne har gitt meg slik lykkefølelse. Kjetil og familien har satset mye på dette og når jeg ringte ham opp satt vi bare og humret i 20 sekunder før vi fikk sagt noe.

Skal senere i høst introdusere mine fuglehundvenner her i bloggen men nå er det tid for pakking.

Skitt jakt alle jegervenner

2 kommentarer:

Frank Ånetsen sa...

God jakt, skulle vært lamme dåkker, men men, elg-jakta vente på mæ...... c",)

Frank Ådne Pedersen sa...

Peis på. Fikk tatt oppskytingen hjemme og er nå klar til større saker jeg også. Muligens rådyrjakt neste helg :-)